top of page

Quimet & Quimet, Barcelona, 1. besøg.

  • Dissing
  • 15. apr.
  • 2 min læsning

På anbefaling vendte jeg næsen og ikke mindst munden mod Quimet & Quimet. Ankom lidt efter kl. 20 og som fortalt en mindre kø. Tidspunktet valgt, da det mest er lokale som kommer på dette tidspunkt. Efter ca. 15 min. kom jeg ind med beskeden, at alt efter tilstrømning, ville jeg kunne være der i en time +/-.
Det summede af glade mennesker i dette mindre lokale med plads til 20-25 mennesker. Travlt personale uden, at det var stresset. 2 bag baren som lavede vores tapas, 1 gulvkanon som ryddede op samt serverede mad & drikke og 1 tjener, som tog i mod bestillinger, serverede mad & vin, samt tog i mod betaling.
Blev anvist en plads og fik et menukort som er både på spansk ogengelsk så ingen panik.
Med lidt hjælp, fik jeg bestilt 4 tapas og et glas vin.
Havde en fest i min mund af de mange smage, men ikke mindst min tapas med yougurt, laks og trøffelhonning på toppen, var uovertruffen efter mine smagsløgs bedømmelse.
Undervejs fik jeg et glas hvidvin mere og sluttede af med et glas Sauternes til, at skylle efter, mens jeg nød stemningen i lokalet. Inddirekte var Laudrup Vin også repræsenteret med bl.a. Muga, som var det første vinhus Michael Laudrup og Per Buhl indlemmede for nu 33 år siden.


Bestilte lige et par dåser sød og stærk paprika https://fincalabarca.com/en/ til, at tage med hjem, som her er omkring 1/3 del af prisen i forhold til hjemme.


Regningen kom og for 4 tapas, 2 gl. hvidvin, et gl. Sauternes, 2 ds. paprika blev omkring 220kr. Alle pengene værd.

En virkelig god oplevelse både mht. stemning, mad, vin og det veloplagte og så meget servicemindede personale. Stor anbefaling herfra.









Kommentarer


Det er ikke længere muligt at kommentere på dette indlæg. Kontakt hjemmesideejeren for at få flere oplysninger.
bottom of page